Gestionarea ofertelor expirate si a produselor iesite din stoc

By seoconsSEO FAQ

Arhivarea pe două verticale: Turism și Ecommerce

Gestionarea ofertelor expirate și a produselor ieșite din stoc în Ecommerce

Gestiunea stocurilor într-un magazin online reprezintă una dintre cele mai frecvente probleme cu care ne întâlnim, însă este destul de ușor de rezolvat atât din punct de vedere administrativ, cât și din punct de vedere al optimizării.

Există 3 scenarii posibile:

  1. Produs ieșit temporar din stoc
  2. Produs ieșit permanent din stoc
  3. Produs ieșit din stoc  – status incert (nu știm dacă este temporar sau permanent, îndeosebi dacă depindem de un producător extern)

Scenariul 1: un produs ieșit temporar din stoc ar trebui tratat din punct de vedere SEO și UX prin păstrarea paginii în așteptarea actualizării stocului, cu 2 mențiuni importante:

  • – acel produs nu va trebui afișat utilizatorului în lista de produse decât cu semnalizare de tip bandă roșie cu mesajul Ieșit din Stoc, vizibil înainte ca acesta să intre pe pagina produsului, utilă pentru vizitatorii direcți sau referral din site. Pentru cei mai mulți clienți este frustrant să ajungi pe pagina produsului și abia atunci să vezi că produsul nu mai este pe stoc.

  • – pentru vizitatorii care ajung  pe site din paginile de rezultate Google, cel mai bine este să le oferiți în paginile de produs câteva recomandări de produse similare. Ele sunt bune atât pentru gestionarea produselor ieșite temporar din stoc, cât și pentru creșterea ratei de conversie ale paginii de produs (aflat în stoc).

Scenariul 2: produsul ieșit permanent din stoc NU trebuie șters, îndeosebi pentru că pot genera foarte multe pagini de eroare de tip 404.

Pagina produsului poate fi redirecționată 301 către cea mai relevantă pagină de produs similar, însă cu respectarea unei limite normale pentru efectuarea redirecționărilor.

În caz că se atinge numărul maxim acceptat de redirecționări 301 (în jur de 100), atunci se recomandă blocarea lui d.p.d.v. Google și vizitatori prin intermediul fișierului ROBOTS.TXT.

Sigur, se recomandă ca numărul de produse permanent ieșite din stoc să fie menținut cât mai mic. Dacă nu se poate, atunci cel mai probabil există o problemă de gestiune a stocurilor majoră, ce necesită rezolvare urgentă și o analiză de business detaliată în vederea soluționării.

Excepția de la aceste recomandări este reprezentată de magazinele online de tip reduceri (outlet) – ele funcționează numai pe bază de produse temporar disponibile, ceea ce înseamnă că nu se pot plia pe regulile amintite. Prin urmare, o variantă bună de a beneficia de traficul adus de paginile vechi ale produselor indisponibile este arhivarea separată și semnalizată, dar și recomandarea de produse similare în pagina produsului expirat, alături de afișarea listei de produse în stoc.

Afișarea intercalată a produselor aflate în stoc și a celor ieșite permanent sau temporar din stoc este o problemă de UX și Usability (experiența clienților în magazin)  pe care potențialii clienți o vor taxa în concordanță – vor ieși de pe site, cu șanse minime de retur.

Scenariul 3: produse cu stoc incert

Aceste pagini vor fi tratate la fel ca excepția mai sus menționată, respectiv prin arhivare separată, însă numai cu respectarea mențiunilor ce însoțesc această recomandare (afișare separată, nu intercalată, prin arhivă, cu semnalizare înainte ca vizitatorul să ajungă pe pagina de produs și cu afișare produse similare în pagina produsului ieșit din stoc pentru vizitatorii veniți din paginile de rezultate Google).

Optimizarea ofertelor sezoniere în Turism – Hoteluri

Una dintre cele mai frecvente greșeli în optimizarea unui site de hotel este ștergerea ofertelor. Arhivarea ofertelor unui hotel reprezintă una dintre tehnicile de optimizare potrivite, îndeosebi pentru că ele sunt sezoniere, adică aduc trafic recurent. Bineînțeles, de la an la an, acest trafic recurent, rezultat din oferte sezoniere arhivate, ar trebui să crească.

Pentru a demonta două dintre cele mai des folosite argumente pentru ștergerea ofertelor, e bine de știut că:

– prețul poate fi șters din ofertă, astfel încât clienții să nu ia în calcul posibilitatea de a primi aceeași ofertă și în anul următor.

– puteți semnaliza ofertele sezoniere inactive prin realizarea a 2 subcategorii Oferte Active / Oferte Arhivate sau Expirate sau Inactive.

N.B. Aceste metode de gestionare a ofertelor expirate și a produselor ieșite din stoc au fost testate cu succes pentru optimizarea și îmbunătățirea experienței clienților (UX) pe site-urile de hoteluri și în magazinele online.